Jak obliczyć wysokość nagrody jubileuszowej, jeśli pracownik otrzymuje także 20% dodatku stażowego?
Instytucja kultury w czasie realizacji zadania realizowanego w ramach PROW na lata 2007–2013 poniosła wydatki na remont budynku, a właściwie na projekty budowlane i instalacyjne. Sfinansowane z dotacji podmiotowej wydatki to: wkład własny oraz część refinansowana, która w przyszłości będzie instytucji zwrócona.
- Czy dokonanie wydatku z dotacji podmiotowej, który następnie będzie zrefundowany, powoduje konieczność zwrotu dotacji do organizatora w wysokości wartości kwoty zrefundowanej? Czy raczej refundacja ta będzie stanowić przychody własne, których nie trzeba zwracać?
- Czy w ogóle wydatki te instytucja mogła ponieść z dotacji podmiotowej, czy powinna ich dokonać tylko ze środków wypracowanych przez nią (pochodzących np. z wynajmu pomieszczeń, opłat za koła zainteresowań, ze sprzedaży biletów)?
Niebawem instytucja kultury podpisze umowę o wykonanie projektu koncepcyjnego rewitalizacji jej pomieszczeń. Projekt dotyczy estetyki wykonawczej rewitalizacji (opis oraz zestawienie proponowanych rozwiązań materiałowych i kolorystycznych dla poszczególnych pomieszczeń — ścian, drzwi, podłóg) i nie będzie zawierał szczegółowej dokumentacji dotyczącej instalacji elektrycznej, hydraulicznej czy wentylacyjnej. Z umowy wynika, że na instytucję jako zamawiającego przechodzą prawa autorskie na określonych polach eksploatacji: zwielokrotnianie i utrwalanie, publiczne udostępnianie, podstawa do sporządzania innych projektów. Z chwilą wykonania projektu, czyli ukończenia wszelkich prac budowlano-remontowych (w instytucji trwa remont generalny, a projekt koncepcyjny ma być projektem pomocniczym, ułatwiającym ukończenie remontu), zamawiający nabywa do niego prawa autorskie. Wartość projektu przekracza 3500 zł.
- Czy wykonanie projektu koncepcyjnego należy ująć w księgach jako usługa obca czy jako wartość niematerialna i prawna?
- Jakie znaczenie ma w tym przypadku przekazanie praw autorskich?
• Wprowadzenie polityki szkoleniowej wynika ze stale rosnących oczekiwań wobec instytucji kultury i nie należy się jej obawiać • Polityka szkoleniowa powinna obejmować zarówno plan szkoleń, jak i ich ocenę • Bieżąca weryfikacja ocen szkoleń pozwoli lepiej i efektywniej zaplanować przyszłe szkolenia