W budynku, który jest własnością samorządowej instytucji kultury (instytucja dysponuje także prawem wieczystego użytkowania gruntu, na którym stoi budynek), gmina wykonywała inwestycję „Modernizacja sali widowiskowej”. Gmina nie odliczała VAT od ponoszonych wydatków.

  • Czy po zakończeniu inwestycji gmina powinna przyjąć dokumentem OT ten środek trwały, a następnie przekazać go instytucji dokumentem PT? Czy może wymagana jest w tym przypadku forma aktu notarialnego?
  • Czy nowe zaplecze techniczne, tj. sprzęt nagłaśniający, oświetleniowy, należy przekazać oddzielnym PT i przyjąć jako nowe środki trwałe?
  • Jakimi zapisami księgowymi należy ująć to zdarzenie w księgach rachunkowych instytucji kultury?
  • Czy w tej sytuacji mają zastosowanie przepisy o VAT i podatku dochodowym?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.