Teatr jest samorządową instytucją kultury. Prowadzi sprzedaż biletów na spektakle w kasie biletowej. Od 1 maja 2011 r. ewidencjonuje sprzedaż przy użyciu kas fiskalnych. Ostatnio teatr wprowadził nową formę płatności — kupon wygenerowany przez serwis prowadzony przez firmę zewnętrzną. Firma umieszcza w serwisie ogłoszenia o promocyjnej sprzedaży biletów. Klienci zainteresowani zakupem promocyjnego biletu wpłacają pieniądze na konto firmy, która generuje kupon, a następnie wysyła go na adres poczty elektronicznej klienta. Po zakończeniu oferty sprzedaży należność za sprzedane kupony pomniejszona o wartość prowizji serwisu firma przekazuje teatrowi na konto. Osobno przesyła informację dotyczącą sprzedanych kuponów. Z otrzymanym kuponem klient przychodzi do teatru i wymienia go na bilet równy wartości kuponu. W momencie wydruku biletu teatralnego teatr automatycznie drukuje paragon fiskalny, który otrzymuje klient.
Zgodnie z regulaminem serwisu klient może odebrać bilety na podstawie kuponu do 2 godzin przed rozpoczęciem spektaklu. Jeżeli w tym czasie klient nie pojawi się po odbiór biletów, zakupiony kupon traci ważność, a klient nie może żądać biletu lub zwrotu gotówki. Bilety mogą zostać sprzedane innej osobie.
Niedawno zdarzyło się , że część klientów nie zrealizowała swoich kuponów i nie przyszła do teatru po bilety. Natomiast firma przelała teatrowi należność za wszystkie kupony, po potrąceniu 10% prowizji.
Czy w tej sytuacji podstawą opodatkowania VAT oraz kwotą, którą należy zaewidencjonować na kasie fiskalnej, jest kwota faktycznie zrealizowanych kuponów, czy kwota wszystkich sprzedanych przez firmę kuponów bez względu na to, czy klienci przyszli po bilety czy też nie (którą teatr otrzymał na konto)?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: