W ostatniej chwili wycofała się duża grupa klientów na przedstawienie? Nie ma już czasu na zapełnienie widowni tradycyjną sprzedażą biletów? Albo istnieje obawa, że w wakacje Twoja widownia będzie świecić pustkami?

Jest już na to sposób. I z powodzeniem — obok firm z różnych branż — korzystają z niego teatry i organizatorzy np. koncertów w dużych ośrodkach miejskich.

Sięgają po ogłoszenia na coraz bardziej popularnych portalach specjalizujących się w tzw. zakupach grupowych. Ostatnio w taki sposób można było kupić bilety na spektakle warszawskich teatrów: Capitol i Bajka oraz na koncert Carlosa Santany. Bilety sprzedawane są co prawda ze zniżką (np. 50%), ale dzięki masowym zakupom z ofertą można dotrzeć do ogromnej ilości osób.

Zalety ogłoszeń na portalach grupowych zakupów to:

  • nowoczesna promocja usług kulturalnych,
  • dotarcie z ofertą do wielu osób, także nowych klientów,
  • połączenie z promocją na serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter),
  • wykorzystanie siły marketingu szeptanego (zainteresowanie użytkowników serwisu jest przekazywane innym osobom).

Co ważne, samo umieszczenie ogłoszenia jeszcze nic nie kosztuje. Portale z reguły pobierają jedynie część wpływów od sprzedaży.