W znanym z hutnictwa szkła Krośnie stworzono niezwykłe miejsce: Centrum Dziedzictwa Szkła. W zamyśle twórców miejsce to ma z jednej strony promować dziedzictwo regionu, a z drugiej stanowić oryginalną atrakcję turystyczną.

Centrum powstało dzięki współfinansowaniu ze środków unijnych i stanowi jedną ze spółek Miasta. Udostępnione dla zwiedzających zaledwie od trzech lat Centrum zdołało już zająć 4. miejsce w plebiscycie Polskie hity turystyczne, organizowanym przez miesięcznik National Geographic. Pomijając proces produkcji szkła i szklanych wyrobów, który sam w sobie jest fascynujący, Centrum organizuje liczne tematyczne akcje i wystawy. Aktualnie w Centrum trwa wystawa niezwykłych szklanych rzeźb Czesława Zubera. Jest to jeden z najważniejszych na świecie współczesnych artystów-szklarzy. Jego znakiem rozpoznawczym są ekspresyjne, neonowo kolorowe szklane głowy. Artysta nie tylko obrabia szkło, ale też tworzy w nim dynamiczne ryty przedstawiające sylwetki zwierząt, wirujące postaci, rozmaite faliste, meandryczne, zygzakowate linie, które następnie wypełnia świetlistymi kolorami.

Ponadto w okresie świątecznym w Centrum zorganizowano akcję pt. Bomb(k)owa choinka. Jej celem było stworzenie wyjątkowej dekoracji świątecznej w kształcie choinki, w całości ułożonej z przyniesionych przez krośnian i turystów bombek. Pracownicy ofiarowali drugie życie starym ozdobom choinkowym. Udało się stworzyć konstrukcję, która ma prawie 2 m wysokości. Do jej budowy użyto 800 bombek.

Za zakończenie 2013 r. pracownicy Centrum zorganizowali też bardzo pomysłowy plebiscyt Szklane Usta.

Jak sami napisali na profilu Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno na portalu społecznościowym Facebook: „Przez cały rok przyjmujemy turystów. Nasza praca polega na kontakcie z nimi. Im więcej kontaktu, tym więcej zabawnych sytuacji, lapsusów językowych, nieoczekiwanych reakcji, które potrafią rozbawić do łez. I to takim właśnie sytuacjom poświęcone są Szklane Usta — plebiscyt na najzabawniejszą, najbardziej oryginalną/nieoczekiwaną wypowiedź lub ripostę naszych koleżanek i kolegów :) Plebiscyt zdecydowanie
z przymrużeniem oka ;)”

Pracownicy wybrali trzy zabawne wypowiedzi, które prezentowali na Facebooku przez trzy kolejne dni. Opisali nie tylko kontekst sytuacji, w której padły zabawne słowa, ale przybliżyli też sylwetkę ich autorów. Na koniec opublikowali ankietę, w której użytkownicy portalu zdecydowali, który z pracowników zyskał tytuł „szklanoustego 2013″ i otrzymał okolicznościową statuetkę.