Aby zachęcić czytelników do odwiedzenia biblioteki i wypożyczania książek, Chełmska Biblioteka Publiczna postanowiła zaprosić swoich użytkowników do udziału w wyjątkowej i pomysłowej akcji Moda na czytanie.

Pierwszy etap projektu polegał na zorganizowaniu konkursu na hasło reklamowe promujące czytelnictwo.

Zainteresowanie konkursem przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów, bo do zabawy zgłoszono prawie sto różnych haseł! Wybrano jednak dziesięć najlepszych (wśród nich proste Czytam i już, jak i nieco bardziej poetyckie Biblioteka to biuro podróży po wyobraźni), a ich autorzy wzięli udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej z udziałem stylistów, wizażystów, kosmetyczek i fryzjerów.

Ilustrujące hasła fotografie powstały w plenerach Chełmskiej Biblioteki Publicznej, a wykonał je znany miejski fotograf. Finałem akcji była wystawa, prezentująca zarówno zdjęcia, jak i hasła.