Pracownicy instytucji kultury pracują w podstawowym systemie czasu pracy. Problem dotyczy pracujących sobót i niedziel. W regulaminie pracy instytucji jest bowiem zapis, że sobota jest wolnym dniem z tytułu pięciodniowego tygodnia pracy. W wyniku tego praca w soboty (a zdarza się to dość często) do tej pory była traktowana jako praca w godzinach nadliczbowych. Jednak nie jest to do końca prawidłowe, skoro odbywające się w soboty koncerty, imprezy są wcześniej planowane. Czy należy usunąć zapis o wolnej sobocie z regulaminu pracy? Czy można planować pracę w niedzielę? Czy trzeba traktować to jako pracę w godzinach nadliczbowych? Jak liczyć godziny pracy w soboty i niedziele? Pracownicy w te dni czasem pracują 3 godziny, a czasem 8 i nie zawsze można przewidzieć, ile będzie trwała ich praca.

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.