Nasza galeria jest samorządową instytucją kultury. W ramach działalności organizujemy wystawy, którym zawsze towarzyszy wernisaż, podczas którego przygotowujemy poczęstunek: ciastka, soki, wino. Zakup tych produktów finansujemy z otrzymanej dotacji. Kontrola audytu wykazała, że niezgodnie z prawem dokonywaliśmy zakupu wina na wernisaże. Jako podstawę podano przepisy:   art. 35 ustawy o finansach publicznych z 30 czerwca 2005 r.,   ustawę o przeciwdziałaniu alkoholizmowi i wychowywaniu w trzeźwości (bez podania konkretnego przepisu),   Kodeks pracy zakazujący podawania i spożywania alkoholu w miejscu pracy.

Nadmieniam, że alkohol (wino) podawane było gościom przybywającym na wernisaże, a nie pracownikom galerii. Ilość podawanego alkoholu pozwalała na wypicie przeciętnie 2 lampek wina.

Czy stanowisko audytu jest prawidłowe? Jeśli tak, to czy jest możliwość dokonywania tych zakupów ze środków własnych galerii? Czy kwotę, którą mamy zwrócić w związku z decyzją audytu, mamy pokryć z dochodów własnych galerii, czy z „własnej kieszeni”?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: