W instytucji kultury w związku z powierzeniem gminie obsługi finansowej w drodze porozumienia zlikwidowano stanowisko głównej księgowej. Zmiana ta spowodowała w instytucji kultury wiele utrudnień, m.in. to, że obecnie instytucja nie prowadzi już kasy i nie ma jak wypłacić pracownikom zaliczek na drobne zakupy. W związku z tym instytucja przelewa kwoty zaliczek na prywatne konta wybranych pracowników. Pracownicy nie są zadowoleni z takiej sytuacji.
Czy przelewanie zaliczek na drobne zakupy na prywatne konta pracowników jest zgodne z prawem?
Czy można zmusić pracownika do wykorzystania w taki sposób jego prywatnego konta?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.