W art. 13 ust. 2 Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: ustawa o działalności kulturalnej) określono, co powinien regulować statut instytucji kultury. Wskazano tam m.in., że statut powinien określać organy zarządzające i doradcze instytucji kultury oraz sposób ich powoływania.
Czy tworzenie organów doradczych jest obowiązkowe dla każdej instytucji?
Jaką formę mogą one przybierać i czy mogą żądać od dyrektora instytucji kultury sprawozdań i innych dokumentów?
Czy w takim organie może zasiadać pracownik instytucji?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.