Jak informuje Biblioteka Narodowa, jeszcze tylko do końca czerwca br. w Warszawie potrwa kampania lokalna Licz się ze słowami. Jej celem jest popularyzacja twórczości Marka Nowakowskiego, a jednocześnie zwrócenie uwagi na znaczenie słów używanych na co dzień.
Kampania związana jest z Nagrodą Literacką im. Marka Nowakowskiego, którą Biblioteka Narodowa przyznała już po raz trzeci. Mecenasem nagrody i kampanii jest firma International Paper.
W programie zaplanowano m.in.:
- konkurs na opowiadanie inspirowane cytatem z Księcia Nocy (jednego z najpopularniejszych opowiadań Marka Nowakowskiego),
- miejskie spacery z przewodnikiem śladami pisarza oraz
- czytanie jego utworów w wybranych warszawskich kawiarniach.
Krótkie fragmenty tekstów Marka Nowakowskiego pojawią się różnych miejscach w Warszawie, niekiedy w zupełnie zaskakujących lokalizacjach.
Kampania skierowana jest do wszystkich uczestników kulturalnego życia stolicy — zarówno świetnie znających Marka Nowakowskiego, jak i tych, którzy dopiero chcą zapoznać się z twórczością pisarza. Wiele z organizowanych wydarzeń zaciekawi także miłośników Warszawy, zainteresowanych historią miasta i mniej znanymi a ciekawymi miejscami.
Więcej informacji o kampanii oraz o bieżących wydarzeniach z nią związanych na stronie Licz się ze słowami oraz na stronie inicjatywy na Facebooku.