Jak informuje Biblioteka Narodowa, jeszcze tylko do końca czerwca br. w Warszawie potrwa kampania lokalna Licz się ze słowami. Jej celem jest popularyzacja twórczości Marka Nowakowskiego, a jednocześnie zwrócenie uwagi na znaczenie słów używanych na co dzień.

Kampania związana jest z Nagrodą Literacką im. Marka Nowakowskiego, którą Biblioteka Narodowa przyznała już po raz trzeci. Mecenasem nagrody i kampanii jest firma International Paper.

W programie zaplanowano m.in.:

  • konkurs na opowiadanie inspirowane cytatem z Księcia Nocy (jednego z najpopularniejszych opowiadań Marka Nowakowskiego),
  • miejskie spacery z przewodnikiem śladami pisarza oraz
  • czytanie jego utworów w wybranych warszawskich kawiarniach.

Krótkie fragmenty tekstów Marka Nowakowskiego pojawią się różnych miejscach w Warszawie, niekiedy w zupełnie zaskakujących lokalizacjach.

Kampania skierowana jest do wszystkich uczestników kulturalnego życia stolicy — zarówno świetnie znających Marka Nowakowskiego, jak i tych, którzy dopiero chcą zapoznać się z twórczością pisarza. Wiele z organizowanych wydarzeń zaciekawi także miłośników Warszawy, zainteresowanych historią miasta i mniej znanymi a ciekawymi miejscami.

Więcej informacji o kampanii oraz o bieżących wydarzeniach z nią związanych na stronie Licz się ze słowami oraz na stronie inicjatywy na Facebooku.