Jak informuje Narodowy Instytut Dziedzictwa na swojej stronie internetowej, jego kampania Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj! została nagrodzona w konkursie Złotych Spinaczy 2021 — najważniejszej nagrody branży public relations w Polsce.

Wykonawcą kampanii jest agencja 38 Content Communication. Hasło kampanii ma na celu zwrócić uwagę na wszelkie przejawy przestępstw i wykroczeń związanych z zabytkami. Jej ideą jest zwrócenie uwagi na rolę zabytków w kształtowaniu tożsamości kulturowej, ale przede wszystkim uświadomienie, że zabytki to dobro wspólne i nasza wspólna odpowiedzialność. Jak podkreśla NID, pierwsza edycja kampanii została doceniona brązową statuetką w kategorii Kultura i media, na równi z 27. edycją wydarzenia Pol’and’Rock Festival.

W ramach kampanii powstał spot, dostępny na kanale NID na YouTubie, pokazujący, w jaki sposób prace związane z utrzymaniem zabytku w należytym stanie może zepsuć jedno lekkomyślne działanie. Z kolei twórcy kryminałów — Ryszard Ćwirlej, Hanna Greń, Marcin Wroński oraz Bartosz Szczygielski — stworzyli krótkie, pełne emocji historie przestępstw przeciw zabytkom. Nowele cały czas można przeczytać na oficjalnej stronie kampanii.

W 2021 r. wystartowała druga edycja kampanii. Koncentruje się ona na mediach społecznościowych pod hasłem #niemamojejzgodynato. Może się do niej przyłączyć każdy, kto chce wyrazić swoje „nie” dla dewastacji zabytków.