Trwa nabór do tegorocznej edycji Przeglądu Muzeum Widzialne

Tylko do 17 października br. trwa nabór zgłoszeń do VI edycji Przeglądu Muzeum Widzialne. Organizatorem inicjatywy jest Narodowy Instytut Muzeów.

Tylko do 17 października br. trwa nabór zgłoszeń do VI edycji Przeglądu Muzeum Widzialne. Organizatorem inicjatywy jest Narodowy Instytut Muzeów.

Nadrzędnym celem projektu wybór najlepszych systemów identyfikacji wizualnych, działań promocyjnych i wizerunkowych zrealizowanych przez polskie muzea. Zadaniem przeglądu jest także pozyskiwanie nowych odbiorców oferty muzealnej.

Inicjatywa skierowana jest do muzeów, do współpracujących z muzeami studiów graficznych, agencji reklamowych czy indywidualnych grafików.

W ramach przeglądu przewidziano pięć kategorii konkursowych:

  • Kategoria A — identyfikacja muzeum: ocenie podlegają wdrożone systemy identyfikacji wizualnych muzeów, tj. logo, system informacji wewnątrz i na zewnątrz muzeum, w tym oznakowanie wystaw stałych, projekty druków firmowych, informacyjnych, materiałów edukacyjnych itp.
  • Kategoria B — identyfikacja wystaw czasowych: ocenie podlegają opracowane przez muzea na potrzeby wystaw czasowych kompleksowe systemy identyfikacji wizualnej, w tym m.in.: projekty plakatów, folderów, tablic informacyjnych w przestrzeni wystawienniczej, wydawnictw, materiałów edukacyjnych.
  • Kategoria C — grafika strony internetowej: ocenie podlega projekt graficzny i funkcjonalność strony internetowej muzeum.
  • Kategoria D — kampanie promocyjno-marketingowe: ocenie podlegają zrealizowane przez muzeum kampanie promocyjno-marketingowe, których celem jest promocja muzeum, wystaw, projektów edukacyjnych. Zgłoszenie w tej kategorii powinno prezentować poszczególne etapy kampanii, w tym: wyznaczenie celów kampanii, identyfikację grup docelowych, wybór kanałów komunikacji np. reklamy prasowe, reklamy w mediach elektronicznych, ulotki, profile społecznościowe itd., promocyjne wydarzenia towarzyszące np. koncerty, pokazy, warsztaty, projekcje, osiągnięte efekty.
  • Kategoria E — zarządzanie mediami społecznościowymi: ocenie podlega strategia i zarządzanie profilami społecznościowymi muzeum.

Zgłaszane projekty powinny zostać wdrożone przez muzea w okresie od 31 sierpnia 2022 r. do 31 sierpnia 2024 r. Każdy uczestnik może zgłosić dowolną liczbę projektów w każdej z kategorii.

Aby wziąć udział w inicjatywie, należy przesyłać zgłoszenia drogą mailową na adres muzeumwidzialne@nim.gov.pl. Zgłoszenie powinno obejmować kartę zgłoszeniową, która dostępna jest na stronie Instytutu oraz prezentację zgłaszanego projektu.

Udostępnij:
Szanowni Użytkownicy wersji online Poradnika Instytucji Kultury!

Specjalnie dla Państwa ułatwiamy korzystanie z nowej wersji Poradnika Instytucji Kultury online.

Od tej pory logowanie się do serwisu jest możliwe poprzez zakładkę Moje konto.


Po kliknięciu w Moje konto w polu *Użytkownik należy podać adres email.

Chodzi o taki adres email, który został nam podany przy ostatnim zamówieniu dostępu online do Poradnika Instytucji Kultury albo zamówieniu prenumeraty Poradnika Instytucji Kultury, o ile jest to pakiet umożliwiający korzystanie także z wersji online.

Po wpisaniu adresu email należy kliknąć w tekst Nie pamiętasz hasła? a następnie ustawić nowe hasło.

W razie problemów z zalogowaniem się prosimy o kontakt pod adresem mailowym e–sklep@prawodlapraktykow.pl, podając nazwę Klienta, NIP lub imię i nazwisko osoby zamawiającej dostęp online lub prenumeratę.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po zakładce Moje konto.

Instrukcja Video do zapoznania się z przewodnikiem dodawania użytkowników.

Życzymy dużo sukcesów w życiu zawodowym!
Zespół Wydawnictwa Prawo dla Praktyków