Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 232

Zjawisko fake news. Jak instytucja kultury może skutecznie bronić się przed kłamstwem w Internecie?

  • Ofiarą fake newsa mogą paść nie tylko politycy czy celebryci, ale także instytucja kultury, jej kierownictwo czy też najbardziej reprezentacyjna osoba z zespołu
  • Wykrycie fałszywej informacji, działanie i szybkie reagowanie przedstawi instytucję jako wiarygodną markę
  • Instytucja może też wystąpić przeciwko autorowi wiadomości na drogę cywilnoprawną

Pięć strategii zarządzania czasem w pracy, aby jak najlepiej wykorzystać rok 2019

  • Nowe wyzwania oznaczają, że czasu będzie jeszcze mniej — zobaczmy, jak nim mądrze zarządzić
  • Kluczem jest szeregowanie zadań według ich wagi i pilności
  • Pomocne może się okazać dokładne planowanie zadań do wykonania na każdy dzień

Jak sprawiedliwie dzielić obowiązki między członkami zespołu?

Niedawno jeden z pracowników został szefem zespołu w dużej instytucji kultury. Zespół liczy 15 osób i ma w planach wiele prestiżowych projektów, a także współpracę międzynarodową. Dyrektor pokłada duże nadzieje w tej grupie pracowników. Nowy szef zespołu poznał już swoich podwładnych i to, co rzuciło mu się w oczy od razu, to to, że nie wszyscy są po równo zaangażowani w pracę. Niektórzy wychodzą z pracy bardzo wcześnie, jeszcze inni — choć w zakresie obowiązków mają konkretne zadania — nie wykonują ich w całości. Jednocześnie jest też kilka osób, które pracują bardzo dużo i wyglądają na przeciążone pracą.
Jak podzielić obowiązki w zespole tak, żeby było sprawiedliwie i żeby osiągnąć postawione przed nim cele?

Fake newsy, czyli jak w dobie mediów społecznościowych walczyć z postprawdą w Internecie

  • Nowe technologie i powszechny dostęp do Internetu przyczyniły się do tego, że fake newsy rozpowszechniają się coraz szybciej i coraz łatwiejsze jest ich tworzenie
  • Media społecznościowe są dogodną przestrzenią do tworzenia i rozpowszechniania niesprawdzonych informacji
  • Do wszelkich informacji należy podchodzić z ograniczonym zaufaniem, jeżeli nie pochodzą one z zaufanych źródeł

Nie tylko marketing. Jak pracownicy budują wizerunek firmy?

  • Wizerunek instytucji kultury tworzy się niezależnie od tego, czy instytucja prowadzi świadome działania komunikacyjne
  • To przede wszystkim pracownicy kształtują obraz instytucji w otoczeniu
  • Warto zadbać, by wszyscy pracownicy czuli się członkami zespołu i utożsamiali się z instytucją

Co każdy pracownik instytucji kultury powinien wiedzieć o bezpieczeństwie w sieci, żeby nie narażać siebie ani instytucji? Jakie wpadki mogą być najgorsze dla instytucji i jak im zapobiec?

  • Cyberbezpieczeństwo przestało już być wyłącznym zadaniem działu IT. Obecnie problem ten spoczywa na wszystkich pracownikach
  • Najważniejsza jest świadomość pracowników, ich dbałość o hasła oraz reagowanie na nietypowe zdarzenia
  • Jeśli instytucja przetwarza wiele wrażliwych danych, szkolenia pracowników powinny być obowiązkowe

Rynek pracownika — czyli jak sobie radzić z niedoborem pracowników, jak rekrutować, kiedy nie ma wielu chętnych, i jak promować markę pracodawcy?

  • Niewątpliwie nadszedł okres, gdy warunki zatrudnienia dyktuje nie pracodawca, lecz pracownik
  • W takiej sytuacji może się okazać, że pozyskanie wartościowego pracownika będzie kosztowało więcej wysiłku, a nawet — pewne ustępstwa
  • Paradoksalnie, problem z rękami do pracy może zaowocować korzyściami dla instytucji jako pracodawcy i dla jej oferty

Jak feniks z popiołów… Zamienić kryzys w szansę

  • Kryzys to nie tylko trudności do pokonania, ale także okazja do zmiany
  • Przeciwności często pozwalają zintegrować ludzi, a wspólnie łatwiej jest osiągnąć cel
  • Wielu poważnym problemom można zapobiec — dlatego nie wolno ignorować sygnałów płynących z instytucji i jej otoczenia

Otwarci na sugestie, czyli o tym, dlaczego warto słuchać i kontrolować — szczególnie we wrześniu

  • Zapisy na zajęcia edukacyjne to wspaniała okazja, by lepiej poznać potrzeby naszych odbiorców
  • Nie ma głupich pytań — każde może być sugestią dobrego rozwiązania
  • Warto nieustająco przypominać wszystkim prowadzącym zajęcia, że to uczestnicy są najważniejsi

Pracownik z problemami psychicznymi w instytucji — jak mu pomóc?

W ostatnim czasie kilka osób w instytucji ma problem z różnymi problemami psychicznymi. Jeden z kierowników walczy ze stanami lękowymi wywołanymi dużą presją, inny pracownik wkrótce wraca z 6-miesięcznego zwolnienia spowodowanego depresją, z kolei w jeszcze innym zespole jest pracownik, którego zachowanie również wygląda alarmująco. Pozostali pracownicy plotkują na ich temat, ale też dają wyraźne sygnały, że nie do końca wiedzą, jak się mają zachować wobec tych osób.
Jak w takiej sytuacji powinien zachować się dyrektor i kierownicy działów?
Czy koledzy powinni się angażować czy raczej nie powinni być o niczym informowani?

Customer experience na stronach internetowych instytucji kultury — co to jest i jak je dobrze kształtować?

  • Doświadczenie klienta — czym jest i czy jest ważne dla instytucji kultury?
  • Co zrobić, aby wizytówka instytucji, jaką jest strona internetowa, pozostawiała dobre wrażenie?
  • Internet nie jest najważniejszy — co jeszcze kształtuje doświadczenia odbiorców działań instytucji kultury?

Zmęczone? Złe? Niezainteresowane? Jak sobie radzić z trudniejszymi grupami dzieci i młodzieży?

  • Podczas wakacji dzieci nie powinny brać udziału w zajęciach, które przypominają te szkolne
  • Zamiast sztywnego scenariusza zajęć, warto mieć przygotowaną listę zadań, które będzie można dopasować do charakteru i potrzeb grupy
  • Duży wpływ na zachowanie dzieci ma to, jak zachowują się ich opiekunowie