Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 236

Kiedy pracownicy odchodzą — dlaczego często grupami, jakie są przyczyny ich odejść i czy można temu przeciwdziałać?

  • Nie ma nic złego w tym, że pracownicy instytucji zmieniają miejsca pracy i nie należy się tego bać
  • Jednak już masowe rezygnacje pracowników z pracy mogą być niepokojące
  • Mogą być one sygnałem błędów w zarządzaniu, coraz bardziej konkurencyjnego rynku pracy czy też złego doboru przełożonych

WykluczeNIE. Kultura naprawdę dla wszystkich

  • Planując wydarzenia kulturalne, warto myśleć także o tych, którzy z różnych powodów nie mają możliwości odwiedzić instytucji
  • Instytucje kultury nie mogą pozostawać obojętne wobec problemu wykluczenia
  • Działania kulturalne dla grup wykluczonych warto przygotowywać we współpracy z organizacjami, które na co dzień starają się im pomagać

Rekrutacja wewnętrzna — jakie przynosi korzyści, jak ją przeprowadzić i jak zachęcić pracowników, aby brali w niej udział?

  • Rekrutacja wewnętrzna może być lekarstwem na trudną sytuację na rynku
  • Pracownicy zostają dłużej w instytucjach kultury, które umożliwiają im rozwój
  • Największe opory pracowników instytucji budzą niejasne zasady rekrutacji wewnętrznej i potencjalna niechęć pozostałej części zespołu

Zróbmy to razem! Czyli o partycypacji w instytucji kultury

  • Partycypacja pozwala czytelnikom, zwiedzającym, widzom czy uczestnikom zajęć współtworzyć miejsce, do którego przychodzą
  • Partycypacja wymaga otwartości i konsekwencji
  • Partycypacja to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność

Zjawisko fake news. Jak instytucja kultury może skutecznie bronić się przed kłamstwem w Internecie?

  • Ofiarą fake newsa mogą paść nie tylko politycy czy celebryci, ale także instytucja kultury, jej kierownictwo czy też najbardziej reprezentacyjna osoba z zespołu
  • Wykrycie fałszywej informacji, działanie i szybkie reagowanie przedstawi instytucję jako wiarygodną markę
  • Instytucja może też wystąpić przeciwko autorowi wiadomości na drogę cywilnoprawną

Pięć strategii zarządzania czasem w pracy, aby jak najlepiej wykorzystać rok 2019

  • Nowe wyzwania oznaczają, że czasu będzie jeszcze mniej — zobaczmy, jak nim mądrze zarządzić
  • Kluczem jest szeregowanie zadań według ich wagi i pilności
  • Pomocne może się okazać dokładne planowanie zadań do wykonania na każdy dzień

Jak sprawiedliwie dzielić obowiązki między członkami zespołu?

Niedawno jeden z pracowników został szefem zespołu w dużej instytucji kultury. Zespół liczy 15 osób i ma w planach wiele prestiżowych projektów, a także współpracę międzynarodową. Dyrektor pokłada duże nadzieje w tej grupie pracowników. Nowy szef zespołu poznał już swoich podwładnych i to, co rzuciło mu się w oczy od razu, to to, że nie wszyscy są po równo zaangażowani w pracę. Niektórzy wychodzą z pracy bardzo wcześnie, jeszcze inni — choć w zakresie obowiązków mają konkretne zadania — nie wykonują ich w całości. Jednocześnie jest też kilka osób, które pracują bardzo dużo i wyglądają na przeciążone pracą.
Jak podzielić obowiązki w zespole tak, żeby było sprawiedliwie i żeby osiągnąć postawione przed nim cele?

Fake newsy, czyli jak w dobie mediów społecznościowych walczyć z postprawdą w Internecie

  • Nowe technologie i powszechny dostęp do Internetu przyczyniły się do tego, że fake newsy rozpowszechniają się coraz szybciej i coraz łatwiejsze jest ich tworzenie
  • Media społecznościowe są dogodną przestrzenią do tworzenia i rozpowszechniania niesprawdzonych informacji
  • Do wszelkich informacji należy podchodzić z ograniczonym zaufaniem, jeżeli nie pochodzą one z zaufanych źródeł

Nie tylko marketing. Jak pracownicy budują wizerunek firmy?

  • Wizerunek instytucji kultury tworzy się niezależnie od tego, czy instytucja prowadzi świadome działania komunikacyjne
  • To przede wszystkim pracownicy kształtują obraz instytucji w otoczeniu
  • Warto zadbać, by wszyscy pracownicy czuli się członkami zespołu i utożsamiali się z instytucją

Co każdy pracownik instytucji kultury powinien wiedzieć o bezpieczeństwie w sieci, żeby nie narażać siebie ani instytucji? Jakie wpadki mogą być najgorsze dla instytucji i jak im zapobiec?

  • Cyberbezpieczeństwo przestało już być wyłącznym zadaniem działu IT. Obecnie problem ten spoczywa na wszystkich pracownikach
  • Najważniejsza jest świadomość pracowników, ich dbałość o hasła oraz reagowanie na nietypowe zdarzenia
  • Jeśli instytucja przetwarza wiele wrażliwych danych, szkolenia pracowników powinny być obowiązkowe

Rynek pracownika — czyli jak sobie radzić z niedoborem pracowników, jak rekrutować, kiedy nie ma wielu chętnych, i jak promować markę pracodawcy?

  • Niewątpliwie nadszedł okres, gdy warunki zatrudnienia dyktuje nie pracodawca, lecz pracownik
  • W takiej sytuacji może się okazać, że pozyskanie wartościowego pracownika będzie kosztowało więcej wysiłku, a nawet — pewne ustępstwa
  • Paradoksalnie, problem z rękami do pracy może zaowocować korzyściami dla instytucji jako pracodawcy i dla jej oferty

Jak feniks z popiołów… Zamienić kryzys w szansę

  • Kryzys to nie tylko trudności do pokonania, ale także okazja do zmiany
  • Przeciwności często pozwalają zintegrować ludzi, a wspólnie łatwiej jest osiągnąć cel
  • Wielu poważnym problemom można zapobiec — dlatego nie wolno ignorować sygnałów płynących z instytucji i jej otoczenia