Zarządzanie
W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.
Liczba artykułów w dziale: 348
- Rynek doznań, w odróżnieniu do rynku zwykłych dóbr czy usług, przede wszystkim koncentruje się na doświadczeniu odbiorcy
- Utowarowienie upowszechnia nowość rynkową, która z czasem staje się standardem
- Instytucje kultury działają w obszarze czasu wolnego, więc w naturalny sposób odwołują się także do rynku doznań
W czasach gdy rachunki za energię przyprawiają o zawrót głowy, warto postawić na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, które mogą przynieść instytucji kultury wymierne oszczędności.
- Na rynek pracy trafiają już osoby z pokolenia Z, czyli urodzone w latach 1997–2012
- Dla popularnie zwanych zetek Internet jest czymś znanym od urodzenia, a kontakty digitalowe — normą
- Dla tego pokolenia ważne są wartości i własny rozwój. Kierownicy instytucji powinni pamiętać, aby swoje oczekiwania względem zetek formułować jasno i konkretnie
- Mija rok od wybuchu wojny w Ukrainie, ale pomoc dla tych, którzy uciekli przed tą wojną, a także innymi konfliktami, nadal jest bardzo potrzebna
- Nawet w miejscach, które nie prowadzą zajęć przeznaczonych dla uchodźców, mogą pojawiać się obcokrajowcy — ważne, by mogli poczuć się u nas jak u siebie
- W codziennej pracy ze zróżnicowanymi grupami odbiorców warto jest skupić się przede wszystkim na tym, co nas łączy
Jak w inteligentny i ekologiczny sposób zwiększyć efektywność energetyczną obiektu?
- Szybkie uczenie się nowych rzeczy w najbliższych dekadach będzie ważne dla każdego pracownika
- Kierownik powinien efektywnie wspierać swój zespół, aby jego członkowie nie wpadli w pułapkę eksperta
- Sami możemy zoptymalizować proces nauki przez umiejętne osiąganie skupienia, stosowanie powtórzeń, nagród, a przede wszystkim przez dobry sen
- Instytucje kultury mogą być miejscami otwartymi — przestrzenią spotkania
- Prowadzenie miejsca otwartego wymaga konsekwencji, cierpliwości i elastyczności
- Aktywność społeczna ma różną intensywność — bywają okresy wzmożonej aktywności, ale i spadku zainteresowania wspólnymi działaniami
Od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. dyrektorzy instytucji kultury mają obowiązek zmniejszyć całkowite zużycie energii elektrycznej w zajmowanych budynkach lub częściach budynków oraz przez wykorzystywane urządzenia techniczne, instalacje i pojazdy (art. 37 Ustawy z 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej). W tym celu zmuszeni są szukać innowacyjnych energooszczędnych rozwiązań.
- Ustalanie celów to doroczna praktyka w wielu instytucjach kultury
- Planowanie strategiczne określa, jak instytucja ma być odbierana w relacji z najważniejszymi interesariuszami — klientami, jak i kontrahentami, artystami, przyszłymi pracownikami itd.
- Dla pracowników kluczowe jest to, aby cele strategiczne instytucji były powiązane z ich celami indywidualnymi
- Dzielenie się jest znakomitą okazją do spotkań i wzajemnego poznania się w sąsiedzkim kręgu
- Współdzielenie to ważne, wciąż rozwijające się zjawisko społeczne i ekonomiczne
- Ideę współdzielenia z powodzeniem mogą włączać w swoją codzienność instytucje kultury — niezależnie od profilu działalności
W czasach gdy rachunki za energię przyprawiają o zawrót głowy, warto postawić na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, które mogą przynieść instytucji kultury wymierne oszczędności.
- Pracownicy instytucji kultury tradycyjnie spotykają się ze sobą w okresie przedświątecznym — warto wybrać taką formułę i czas, które odpowiadają wszystkim
- Coraz częściej świętujemy wraz z innymi: czy przewidujemy włączenie rodzin pracowników, a może przy okazji świętowania wspieramy też organizacje charytatywne?
- W okresie przedświątecznym szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi na dobrostan psychiczny pracowników