W wyniku kontroli w samorządowej instytucji kultury przeprowadzonej przez organizatora, tj. gminę, ustalono, że w grudniu 2011 r. instytucja nie zapłaciła składek na ZUS. Składki zostały zapłacone zgodnie z terminem płatności, czyli w styczniu 2012 r. Ustalono także, że faktury, które instytucja otrzymała w grudniu 2011 r. z terminem płatności w styczniu 2012 r. również opłacono w styczniu 2012 r. Kontrolujący stwierdził, że na te wydatki instytucja otrzymała dotację na 2011 r. i powinna do końca 2011 r. zapłacić kwoty dotyczące tego właśnie roku.Instytucja sporządziła plan finansowy zgodnie z ustawą o działalności kulturalnej — kosztowo, a sprawdzana była wydatkowo. Czy zarzuty gminy były słuszne?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.