W czerwcu 2012 r. biblioteka podpisała umowę o przyznanie pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” na zakup wyposażenia. Jako zabezpieczenie jest weksel in blanco. Biblioteka musi zakupić wyposażenie, rozliczyć się i wtedy otrzyma na nie środki. Część kwoty biblioteka otrzyma od organizatora. A druga część pochodzi z zaciągniętego kredytu krótkoterminowego. Czy prawidłowe są następujące księgowania:

  1. weksel — deklaracja do weksla: Ma „Zobowiązania warunkowe”,
  2. umowa o pomocy księgowana na podstawie dokumentu PK „Polecenie księgowania” Wn 240/Ma 845,
  3. wyciąg bankowy — kredyt Wn 131/Ma 134,
  4. dotacja od organizatora na zakup wyposażenia Wn 131/Ma 845,
  5. faktura VAT na zakup wyposażenia Wn 011/Ma 201 — Wn 400/Ma 070 i Wn 845/Ma 760,
  6. wpływ pomocy finansowej na konto Wn 131/Ma 240,
  7. spłata kredytu Wn 134/Ma 131,
  8. wyksięgowanie weksla — deklaracja do weksla Wn „Zobowiązania warunkowe”?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.