Samorządowy dom kultury w swoich strukturach organizacyjnych ma centrum kultury i bibliotekę. Otrzymuje od organizatora dwie dotacje — jedną na bibliotekę, a drugą na pozostałą działalność kulturalną. Organizator wymaga sporządzenia dwóch planów finansowych: jednego ogólnego dla całej instytucji, a drugiego — tylko dla biblioteki. Dom kultury ma jeden NIP, REGON, nazwę, jednego dyrektora i jest ujęty w rejestrze instytucji kultury pod jednym wpisem. W statucie widnieje zapis, że dom kultury prowadzi działalność biblioteczną. Może się okazać, że dotacja otrzymana dla biblioteki jest niewystarczająca. Czy dom kultury może przeznaczyć część przychodów uzyskanych ze sprzedaży usług kulturalnych (np. z opłaty za zajęcia) lub innych (za wynajem sali) na koszty związane z działalnością biblioteki? Jak to ująć w planie finansowym dla biblioteki — jako jej przychody własne? Czy przekazywanie dwóch dotacji na jedną instytucję i robienie dwóch planów finansowych jest zgodne z przepisami?
Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.
Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.
Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.
Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.