Instytucja kultury otworzyła sklep, w którym sprzedaje gadżety. Zgodnie z jej statutem, dla instytucji jest to dodatkowa działalność gospodarcza. Istnieje ryzyko, że dochód uzyskany ze sprzedaży towarów w pierwszym roku prowadzenia tej działalności nie pokryje w 100% kosztów bezpośrednich związanych z prowadzeniem sklepu, takich jak: wynagrodzenia pracowników, najem lokalu, media, materiały i inne.
Na sfinansowanie zapasu towarów handlowych oraz części kosztów związanych bezpośrednio ze sklepem instytucja planuje przeznaczyć dochody uzyskiwane z innej działalności gospodarczej, a w szczególności ze sprzedaży reklamy.
Czy wówczas od wartości dochodu ze sprzedaży reklamy przeznaczonego na sfinansowanie zapasów towarów oraz kosztów sklepu należy odprowadzić podatek dochodowy od osób prawnych?
Czy instytucja może na sfinansowanie części kosztów bezpośrednio związanych z prowadzeniem sklepu przeznaczyć środki z dotacji podmiotowej?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.