W 2013 r. biblioteka zlikwidowała Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS). Pozostałe środki wypłacono pracownikom w dwóch transzach: w marcu oraz w grudniu 2013 r. Fundusz można było zlikwidować, gdyż wszystkie udzielone pożyczki zostały spłacone do końca 2013 r. Ponieważ była to likwidacja ZFŚS, postanowiono, że obie transze zostaną wypłacone wszystkim pracownikom w równych częściach. W 2016 r. kontrola z ZUS uznała, że wypłacone świadczenie nie było zróżnicowane, i nakazała zapłatę składek wraz z odsetkami.
Czy odwołanie się od decyzji ZUS jest uzasadnione?
Jeśli biblioteka nie ma szans na zmianę decyzji ZUS, to w jaki sposób zaksięgować wypłatę dla ZUS, skoro ZFŚS już nie istnieje?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.