Biblioteka otrzymała z Instytutu Książki dotację na zakup zestawów komputerowych o wartości powyżej 3500 zł. Kwota dotacji wyniosła 19 535 zł, a wkład własny biblioteki to 3465 zł, czyli kwota za zakup komputerów to razem 23 000 zł.
Biblioteka ujęła całość operacji w księgach następująco:

  1. Otrzymanie dotacji celowej — kwota 19 635 zł:
    • Wn 130 „Rachunek bankowy”,
    • Ma 840 „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”.
  2. Zakup środka trwałego to kwota 19 535 zł + 3465 zł = 23 000 zł:
    • Wn 011 „Środki trwałe”,
    • Ma 201 „Rozrachunki z dostawcami”.
  3. Amortyzacja roczna to kwota 23 000 zł × 30% = 6900 zł:
    • Wn 400 „Amortyzacja”,
    • Ma 070 „Umorzenie środków trwałych”.
  4. Rozliczenie dotacji to kwota 6900 zł:
    • Wn 840 „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”,
    • Ma 760 „Pozostałe przychody operacyjne”.

Komputery zakupiono 14 grudnia 2016 r. Biblioteka dokonała odpisów amortyzacyjnych jednorazowo na koniec roku.
Czy prawidłowo zaksięgowano zakup komputerów?
Czy ze względu na moment zakupu komputerów — grudzień 2016 r. — operacje 3 i 4 należało wykonać dopiero w 2017 r.?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.