Nowo powstała samorządowa instytucja kultury kupiła w 2017 r. wyposażenie niezbędne do jej funkcjonowania, w tym środki trwałe. Zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości, wyposażenie, w tym środki trwałe o wartości nieprzekraczającej 3500 zł, są amortyzowane jednorazowo.
Czy instytucja może skorzystać z jednorazowej amortyzacji dla podmiotów rozpoczynających działalność, która za rok 2017 wynosi 215 000 zł?
Czy poprawne jest zaliczenie zakupionych komputerów i mebli o wartości do 3500 zł bezpośrednio w koszty materiałów, czy też powinny być ewidencjonowane jako środek trwały, po czym amortyzowane jednorazowo?
Jak zaksięgować zakup takiego pierwszego wyposażenia?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: