Instytucja kultury otrzymała od organizatora dotację celową 320 000 zł na imprezę plenerową. Całkowity koszt imprezy wyniósł 550 000 zł brutto (465 000 zł netto). Instytucja wypracowała przychody z imprezy w kwocie 203 000 zł brutto (165 000 netto zł) oraz uzyskała zwrot VAT 48 000 zł. Składając rozliczenie imprezy organizatorowi, instytucja przedstawiła je następująco: koszty brutto – przychody brutto – dotacja celowa – VAT podlegający odliczeniu, tj. 550 000 zł – 203 000 zł – 320 000 zł – 48 000 zł = – 21 000 zł i jest to kwota pozostająca na rachunku bankowym instytucji. Organizator neguje jednak taką formę rozliczenia, za właściwe podając następujące rozliczenie w kwocie netto: przychody netto + dotacja celowa – koszty netto + podatek podlegający rozliczeniu, tj. 165 000 zł + 320 000 zł – 465 000 zł + 48 000 zł = 68 000 zł.
Zatem który sposób rozliczenia imprezy jest właściwy?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.