Z dotacji celowej otrzymanej od organizatora instytucja kultury zakupiła działkę o powierzchni 0,04 ha zabudowaną drewnianym budynkiem. Instytucja planuje w tym budynku otworzyć muzeum oraz prowadzić warsztaty, ale nie nadaje się on jeszcze do użytkowania, ponieważ wymaga gruntownego remontu. Instytucja kultury będzie starać się o dofinansowanie modernizacji budynku ze środków EFRR. W akcie notarialnym podana jest ogólna wartość, która wynosi 90 000 zł.
Jak i kiedy (na dzień zakupu czy dopiero po modernizacji) należy wprowadzić te aktywa do ewidencji środków trwałych?
Czy instytucja kultury musi koniecznie skorzystać z usług rzeczoznawcy?
Czy instytucja prawidłowo wykazała w deklaracji dotyczącej podatku od nieruchomości budynek, skoro jeszcze nie jest on użytkowany?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.