W grudniu 2020 r. instytucja kupiła u operatora sieci komórkowej sprzęt. Otrzymała za niego fakturę, którą opłaciła gotówką i zaksięgowała. Jednak sprzęt został zareklamowany i jeszcze w grudniu zwrócony do sprzedawcy, a reklamację uznano. Zwrot pieniędzy za towar instytucja otrzymała już w styczniu br. Niestety, dostawca nie chce wystawić korekty faktury, ponieważ twierdzi, że nie może tego zrobić, skoro została opłacona gotówką.
Jakich księgowań (i na podstawie jakiego dokumentu) należy dokonać w grudniu po odesłaniu sprzętu do dostawcy?
Czy pojawi się obowiązek wykazania należności (z tytułu zwrotu towaru) w sprawozdaniu Rb-N?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: