W instytucji kultury upoważnienie do podpisywania dokumentów finansowych oraz poleceń przelewów posiada główny księgowy oraz dyrektor. Problem pojawia się w sytuacji, gdy upoważniona główna księgowa przebywa na dłuższym zwolnieniu lekarskim. Niektóre przelewy należy wysłać w konkretnych terminach (np. płace, płatności z krótkim terminem, ZUS, podatki) w trakcie nieobecności księgowej.
Czy księgowa może uzupełnić dokumenty i przelewy z datą wcześniejszą, tzn. na czas przebywania na zwolnieniu lekarskim?
Czy może ona uzupełnić podpisy z datą wcześniejszą? Czy może niezbędna jest dodatkowa informacja, że podpis został uzupełniony już w dniu powrotu ze zwolnienia lekarskiego?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.