Producent pamiątek dostarcza muzeum pamiątki, które instytucja kultury odsprzedaje w swoim sklepiku. Muzeum przyjmuje towar na dokumencie WZ, a sprzedaż rozliczana jest comiesięcznie w następujący sposób — muzeum informuje producenta o liczbie sprzedanych w danym miesiącu pamiątek, a wówczas producent wystawia comiesięczną fakturę. Wartość kupowanych w ten sposób w ciągu roku budżetowego pamiątek osiąga wartości podprogowe z Ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp), tj. wynosi prawie 130 000 zł. Pamiątki do sprzedaży zaplanowane są w planie finansowym jako koszty operacyjne.
Czy taki sposób prowadzenia zakupów powinien być objęty stosowaniem przepisów ustawy prawo zamówień publicznych?
Czy w świetle przepisów Ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: ustawa o finansach publicznych) powinien być wskazany limit zakupów w ciągu roku budżetowego?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.