Jakiś czas temu instytucja zakupiła gadżety reklamowe przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Niektórych z nich nie sprzedano od 2015 r. Dyrektor chce te towary przeznaczyć na potrzeby jednostki: część przeznaczyć na nagrody dla uczestników konkursów (koszulki, kubki), część przekazać na potrzeby pracowni turystycznej (mapy, książki), a część w formie darowizny dla działu turystycznego jednostki budżetowej. Instytucja odliczyła VAT naliczony od faktur zakupowych za te towary.
Jakie dokumenty powinna przygotować, by prawidłowo przenieść te towary z magazynu do poszczególnych działów?
Czy z tytułu tych zmian powinna wnieść jakieś opłaty do urzędu skarbowego?
Jak prawidłowo zaksięgować te operacje: darowiznę dla innej jednostki, przekazanie towarów na potrzeby pracowni turystycznej, przeniesienie przygotowanych wyrobów na nagrody w konkursach?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.