Instytucja kultury corocznie przygotowuje plener malarski. Część powstałych w trakcie wydarzenia obrazów instytucja otrzymuje jako darowiznę, a część kupuje, razem z prawami autorskimi, ze środków własnych po 500 zł każdy. Niektóre obrazy eksponowane są w instytucji kilka lat, a inne darowane są sponsorom w zamian za otrzymaną darowiznę (wyższą niż cena zakupu obrazu).
Czy wszystkie obrazy powstałe podczas pleneru powinny być księgowane na koncie 016 „Dzieła sztuki i eksponaty muzealne” i na podstawie umowy darowizny przekazane sponsorom?
Jak ująć w polityce rachunkowości księgowania zakupu obrazów, otrzymania ich w drodze darowizny oraz przekazywania sponsorom?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: