Na początku 2024 r. dwie samorządowe instytucje kultury połączono w jedną — centrum kultury (z nowym NIP, REGON, numerem w rejestrze instytucji kultury). Bilans otwarcia nowej instytucji był sumą bilansów zamknięcia instytucji łączonych. Wartość środków trwałych i ich umorzenia przeszły bilansem na konta 01 „Środki trwałe” i 07 „Umorzenie środków trwałych”.
Instytucje łączone przed zamknięciem ksiąg nie przeksięgowały środków trwałych oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów (otrzymane dotacje na inwestycje, odpisywane w przychody razem z amortyzacją) na konto funduszu instytucji kultury. Czy w tej sytuacji powinno się przeksięgować wartość środków trwałych, umorzenia oraz kwotę z rozliczeń międzyokresowych przychodów na fundusz nowej instytucji kultury jako mienie wydzielone?
Dodatkowo na koncie rozliczeń międzyokresowych jednej z łączonych instytucji jest kwota dotacji otrzymanej w 2023 r. na zakupy inwestycyjne, które przyjęto do używania dopiero w 2024 r. (czyli już po połączeniu). Czy przy sporządzaniu sprawozdania finansowego na dzień 31 grudnia 2024 r. jako dane porównawcze pokazuje się sumę z bilansów oraz rachunek zysków i strat za 2023 rok instytucji łączonych?
Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.
Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.
Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.
Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.