W 2023 r. instytucja kultury poniosła stratę w wysokości 500 000 zł. W informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego zaproponowała pokrycie tej straty następująco: w kwocie 100 000 zł w całości z funduszu rezerwowego, w kwocie 200 000 zł z funduszu instytucji kultury, a pozostałą kwotę, tj. 200 000 zł, jako stratę pokrytą przez organizatora. Organizator zatwierdził sprawozdanie finansowe i wskazał pokrycie straty z funduszu rezerwowego w kwocie 100 000 zł oraz pozostałą kwotę 400 000 zł z przyszłych zysków.
Czy postąpił prawidłowo?
W jaki sposób ująć tę stratę w księgach rachunkowych?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: