Ważne: Instytucje kultury mają więcej czasu na złożenie zeznań CIT-8
[Webinar] Okresy rozliczeniowe i systemy czasu pracy w instytucji kultury: 13 kwietnia 2023 | Rozkłady czasu pracy
w instytucji kultury: 13 kwietnia 2023 | [Szkolenie] Zamówienia publiczne w instytucjach kultury — tryb podstawowy: przygotowanie, ocena ofert, umowa, obowiązki zamawiających: 17 kwietnia 2023 | [Webinar] Wynagrodzenie osób kierujących instytucją kultury: 19 kwietnia 2023
W Dz.U. z 15 grudnia 2015 r. pod poz. 2121 opublikowano Rozporządzenie Ministra Rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.
Określa ono:
Wprowadzono zasadę, że cenę uwidacznia się w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów, na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy. Natomiast cenę oraz cenę jednostkową uwidacznia się w szczególności: na wywieszce, w cenniku, katalogu, na obwolucie oraz w postaci nadruku lub napisu na towarze lub opakowaniu.
Wymogu uwidaczniania cen jednostkowych nie stosuje się do:
Instytucja kultury, która prowadzi działalność usługową w zakresie gastronomii lub hotelarstwa uwidacznia ceny oferowanych potraw, wyrobów, noclegów, wyżywienia i innych oferowanych usług w cenniku.
Ceny za usługi podaje się wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu usługi. Jeżeli jest to zgodne z praktyką obrotu, ze względu na rodzaj świadczonej usługi, zamiast cen za usługę można podawać cenę jednostkową.
Rozporządzenie obowiązuje od 1 stycznia 2016 r.