W Dz.U. z 28 stycznia 2016 r. pod poz. 122 opublikowano Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 20 stycznia 2016 r. w sprawie prowadzenia listy stałych mediatorów.
Rozporządzenie określa:
- sposób prowadzenia listy stałych mediatorów,
- tryb wpisywania i skreślania z listy,
- tryb zamieszczania na liście i aktualizacji danych i informacji,
- sposób potwierdzania spełnienia warunków wpisywania na listę,
- wzór formularza wniosku o wpis na listę,
- rodzaje dokumentów załączanych do wniosku.
Listę stałych mediatorów prowadzi sąd rejonowy w formie tabelarycznej w postaci pisemnej i elektronicznej.
Osoba ubiegająca się o wpis na listę potwierdza spełnienie warunków wpisywania na listę przez złożenie stosownych oświadczeń potwierdzonych czytelnym podpisem oraz oryginałów lub kopii dokumentów.
Do wniosku dołącza się kopie dokumentów potwierdzających wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji, którymi są:
- informacje o liczbie przeprowadzonych mediacji,
- spis wydanych publikacji na temat mediacji,
- opinie ośrodków mediacyjnych lub osób fizycznych o posiadanej wiedzy i umiejętnościach w zakresie mediacji,
- dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie, odbyte szkolenia z zakresu mediacji oraz określające specjalizację.
Rozporządzenie obowiązuje od 29 stycznia 2016 r.