Instytucja kultury (muzeum) zamierza nabyć od osoby fizycznej na podstawie umowy sprzedaży przedmioty wpisujące się w działalność statutową instytucji. Przede wszystkim chodzi o plakaty, projekty szkiców i mozaik wykonane w latach siedemdziesiątych XX w. Przedmioty te są jednocześnie nośnikami utworów w rozumieniu art. 1 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej: prawo autorskie).
Sprzedawca — właściciel tych przedmiotów — jest jednocześnie ich twórcą i przysługują mu do nich autorskie prawa majątkowe. Twórca postanowił przenieść na muzeum prawa autorskie do utworów utrwalonych w sprzedawanych przedmiotach. Umowa ma określać pola eksploatacji, na których muzeum będzie mogło korzystać z utworów. W działalności instytucji kluczowa jest możliwość upowszechniania swych zbiorów, w tym ich digitalizowania, a także rozpowszechniania w Internecie.

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.