Muzeum na podstawie umowy o dzieło zleciło konserwację obiektów. Jednak z uwagi na konieczność zawarcia z konserwatorem zabytków również umowy użyczenia tych obiektów, zdecydowano o połączeniu obu zawieranych z nim umów w jedną. Ostatecznie zawarto umowę użyczenia do konserwacji. Praktykę taką stosują inne muzea. W muzeum przyjęto również zasadę naliczania kosztów uzyskania, biorąc pod uwagę specyfikę procesu konserwatorskiego. I tak, jeżeli konserwacja polega na wykonaniu czynności standardowych, powszechnie stosowanych, stosuje się 20% koszty uzyskania. Natomiast w przypadku gdy konserwator w procesie konserwacji wykorzystuje autorskie rozwiązania, na przykład w zakresie stosowanych substancji i ich składników (dotyczy to przede wszystkim konserwacji obiektów pozaeuropejskich, które wymagają stosowania niestandardowych technik konserwacji), stosuje się 50% koszty uzyskania.
Czy zastosowane rozwiązania są poprawne?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.