Na początku marca br. instytucja kultury zatrudniła nowego pracownika. Pracownik ma także inne przychody, m.in. z umowy-zlecenia i dietę radnego. Pracownik oznajmił, że nie chce korzystać z ulgi dla klasy średniej — złożył stosowny wniosek oraz oświadczenie PIT-2. Pracownikowi należy naliczać wypłatę zgodnie z Rozporządzeniem z 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (dalej: rozporządzenie), czyli na starych zasadach, bo tak będzie dla niego korzystniej. Przy złożonym PIT-2 nie można zrezygnować ze stosowania rozporządzenia. Naliczając pensję na starych zasadach, zaległy podatek i tak trzeba będzie zapłacić.
Jakie wnioski trzeba złożyć, a jakie wycofać, aby było to najkorzystniejsze dla pracownika?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: