Muzeum zawiera umowy dotyczące wypożyczenia muzealiów. W niektórych umowach muzeum zobowiązuje się do pokrycia kosztów przysyłanych kurierów, czyli osób niebędących pracownikami muzeum, często zagranicznych, które odbierają wypożyczone muzealia. Muzeum zobowiązuje się wypłacać tym osobom diety w ustalonej wysokości, określonej w przepisach Rozporządzenia MPiPS z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikom sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej. Występuje też odwrotna sytuacja, tzn. pracownicy muzeum jadą jako kurierzy i otrzymują od zagranicznego muzeum dietę w wysokości określonej w umowie.
Czy muzeum powinno udokumentować diety wypłacane kurierom (polskim i zagranicznym) informacją podatkową wystawianą tym osobom i potrącać zaliczki na podatek dochodowy?
Czy na muzeum ciążą obowiązki płatnika w związku z wypłatą jego pracownikom przez inny podmiot diety wynikającej z umowy?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: