Instytucja kultury posiada cztery budynki, w których odbywają się warsztaty edukacyjne i historyczne oraz oprowadzanie po wystawach. W jednym z tych obiektów znajdują się i wystawa stała, i pomieszczenia biurowe. Instytucja dla rozliczenia faktur za media dotyczących wszystkich budynków stosuje proporcję VAT. Natomiast nie stosuje proporcji VAT w przypadku faktur dokumentujących zakup materiałów (biurowych, środków czystości, informatycznych czy na potrzeby remontów i konserwacji) dotyczących obiektu, w którym znajdują się pomieszczenia biurowe.
Czy instytucja postępuje prawidłowo, czy jednak powinna odliczać VAT z zastosowaniem proporcji od wszystkich zakupów służących do bieżącego funkcjonowania wszystkich budynków?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: