To projekt pracowników Centrum Spotkań Europejskich Światowid z Elbląga. Jego celem jest promocja czytelnictwa i rozwijanie czytelniczych zainteresowań wśród polskich dzieci i młodzieży, gdyż dane ze statystyk wciąż wykazują małe zainteresowanie literaturą, szczególnie w tej grupie wiekowej.

Pomysłodawcy chcą przekonać najmłodszych czytelników, że czytanie może być fascynujące, a książka to nie tylko zakurzony przedmiot ze szkolnej biblioteki.

Projekt osnuty jest wokół powieści o Panu Samochodziku. W okresie wakacyjnym obejmował szereg atrakcji w 4 miejscowościach Warmii i Mazur. Zorganizowano dwa konkursy literackie. Pierwszy z nich — Literatura okiem i uchem — polegał na przygotowaniu rekomendacji ulubionej książki w formie pisemnej lub nagranego telefonem video. Zadaniem uczestników drugiego z konkursów, Radości czytania, było wykonanie projektu okładki ulubionej książki.

Zainteresowani mogli wziąć także udział w grze miejskiej Z dala od klawiatury, a bliżej literatury. Ciekawym pomysłem okazały się warsztaty wideoblogowania, które miały pokazać, że Internet może stanowić świetną płaszczyznę do obcowania z literaturą oraz przestrzeń do jej komentowania. Młodzież recenzowała przyniesione na warsztaty książki, uczyła się sekretów widoeblogowania, obsługi praktycznych aplikacji, które wspierają funkcjonowanie bloga, ale też odkrywała tajniki promocji swojej platformy w Internecie czy odbywała ćwiczenia z emisji głosu. W tym wszystkim pomogło m.in. spotkanie z aktorką elbląskiego Teatru im. Aleksandra Sewruka, która doradzała, jak należy się zachować przed kamerami.