Kilkanaście lat temu zostałem powołany przez organizatora samorządowego muzeum na stanowisko adiunkta muzealnego. Nawiązanie stosunku pracy nastąpiło na podstawie powołania, którego dokonał ówczesny burmistrz. Kilka lat później zostałem w tym samym muzeum kustoszem. W tym czasie zmieniano formy prawne placówki. Obecnie jest ona samodzielną gminną instytucją kultury posiadającą osobowość prawną i swój statut. W latach ubiegłych powoływano mnie również na stanowiska: p.o. kierownika muzeum, kierownika muzeum, p.o. dyrektora muzeum oraz dyrektora muzeum. Obecnie łączę pracę merytoryczną z zarządzaniem muzeum, jestem więc i kustoszem, i powołanym na czas nieokreślony dyrektorem muzeum.
Czy w przypadku gdy złożę rezygnację lub zostanę odwołany z funkcji dyrektora muzeum, pozostając jego pracownikiem merytorycznym – kustoszem, powinienem otrzymać nową umowę o pracę i nowy zakres obowiązków? Czy wystarczy, że posiadam akt powołania na adiunkta oraz kustosza i dotychczasowy zakres obowiązków adiunkta? Zaznaczam, że akty powołania, jakie posiadam zarówno na stanowiska merytoryczne, jak i dyrektora, wydał organizator muzeum – burmistrz, a nie dyrektor czy kierownik muzeum. Jest tak, ponieważ gdy rozpoczynałem pracę w muzeum lub obejmowałem funkcję dyrektora, nie było w muzeum osoby zatrudnionej jako kierownik lub dyrektor muzeum.

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.