Organizator żąda od instytucji kultury informacji o sprzedaży własnych środków trwałych kupionych z dotacji celowej i wyposażenia o wartości poniżej 3500 zł kupionego z dotacji podmiotowej. Uważa, że jest to mienie samorządowe i jego zbycie powinna zatwierdzić rada gminny w uchwale. Dyrektor instytucji nie zgadza się z tym stanowiskiem ze względu na treść art. 27 Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: ustawa o działalności kulturalnej).

  • Czy instytucja powinna jednak przekazać te informacje?
  • Która strona ma rację?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.