Muzeum w związku ze swoją działalnością ewidencjonuje eksponaty muzealne. W ewidencji tej zapisuje się również dane osobowe osób i instytucji, od których muzeum otrzymało je w darowiźnie lub zakupiło. Muzeum prowadzi ewidencję zarówno w formie tradycyjnej (rejestry, księgi wpływu, inwentarzowe, karty katalogowe, inwentarzowe), jak też w formie elektronicznej (np. karty katalogowe, inwentarzowe).
Czy muzeum ma obowiązek zgłaszania Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych (GIODO) zbioru danych osobowych osób i instytucji, od których otrzymuje lub od których kupuje eksponaty?
Czy tego typu zapisy (w księgach tradycyjnych oraz w formie elektronicznej) należy traktować jako zbiór danych osobowych, który trzeba zarejestrować u GIODO?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.