Instytucja ma siedzibę w użyczonym budynku. Jest w nim wyodrębnione jedno mieszkanie, którym instytucja rozporządza. Mieszkanie jest wynajmowane na doby dla osób z zewnątrz — według cennika ustalonego przez dyrektora. Aktualnie ma być przekształcone na tzw. mieszkanie dyrektorskie.
Kto powinien zmienić przeznaczenie lokalu na mieszkanie służbowe — organizator czy dyrektor?
Czy taki przydział mieszkania, czyli zapewnienie dyrektorowi przez instytucję mieszkania, nie powinien zostać zawarty w umowie określającej warunki pracy i płacy podpisanej z organizatorem?
Czy jeśli dyrektor miałby korzystać z mieszkania nieodpłatnie, to czy należy uznać to jako jego przychód ze stosunku pracy i odprowadzić składki ZUS i podatek dochodowy? Jak określić taki przychód z tytułu bezpłatnego korzystania z mieszkania? Czy ta wartość nie powinna być z góry określona w warunkach pracy i płacy otrzymanych od organizatora? Jak postąpić w przypadku, gdy dyrektor pokrywa tylko bieżące koszty utrzymania pokoju: prąd, woda, śmieci, ogrzewanie itd.?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.