Ze statutu samorządowej instytucji kultury wynika, że prowadzona przez nią działalność gospodarcza powinna być powiązana z celami działania instytucji, w szczególności z działalnością impresaryjną oraz wydawniczą, a także w zakresie najmu pomieszczeń, promocji i reklamy, sprzedaży pamiątek oraz wydawnictw. Przychody z działalności gospodarczej powinny być przeznaczone na działalność statutową.
Czy w takiej sytuacji instytucja kultury może być organizatorem aukcji obrazów, z których 90% przychodu trafi do właściciela obrazu, a 10% do instytucji?
Czy istnieją przeszkody formalne uniemożliwiające takie działania, np. aukcje mogą prowadzić tylko domy aukcyjne?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: