Mała samorządowa instytucja kultury zatrudnia pięciu pracowników: dyrektora, głównego księgowego i trzech pracowników merytorycznych. Główny księgowy obok swoich standardowych obowiązków prowadzi również obsługę kadrowo-płacową, co wobec dużej zmienności przepisów wiąże się z coraz większym ryzykiem popełnienia błędu. Dyrektor ma świadomość, że zgodnie ze standardami kontroli zarządczej te obowiązki nie powinny być wykonywane przez jedną osobę, ale organizator nie zgadza się na zwiększenie liczby etatów.
Czy zgodnie z przepisami dyrektor może zawrzeć z biurem rachunkowym umowę na prowadzenie kadr i płac samorządowej instytucji kultury? Zarządzenia organizatora nie regulują tej kwestii.
Czy wraz z przekazaniem tych obowiązków do biura rachunkowego dyrektor może przekazać również odpowiedzialność w tym zakresie?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: