Pytanie dotyczy wyświetlania polskich filmów publicznie w sposób legalny i niekomercyjny. Instytucja kultury opłaca już licencję w Motion Picture Licensing Company (MPLC), ma także z tą organizacją zawartą umowę, która rozszerza licencję domową na publiczną, ale tylko w odniesieniu do zagranicznych producentów.
Ponadto instytucja wnosi też opłaty do ZAiKS i Stowarzyszenia Filmowców Polskich — Związku Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA). W ramach swojej działalności instytucja chce wyświetlać filmy dostępne na portalach internetowych, np. na YouTubie, CDA.
Czy w tym przypadku instytucja ma obowiązek wniesienia jeszcze jakiś innych opłat?
Czy w przypadku licencji MPLC można wyświetlać filmy z prywatnych kont pracowników instytucji na popularnych platformach, takich jak np. Amazon Prime Video, HBO MAX, Disney+ itp.?
Czy YouTube lub CDA to są źródła, z których można legalnie korzystać dla celów niekomercyjnych? Czy można wyświetlić np. „Lalkę” z 1968 r. — film, który jest dostępny w odnowionej wersji na TVP VOD, lub „Znachora” z 2023 r. — film wyprodukowany przez Netflix i dostępny tylko na tej platformie?
Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.
Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.
Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.
Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.