Instytucja kultury zamierza zawrzeć umowę na wykonanie koncertu, który ma indywidualny i twórczy charakter, zawiera element improwizacji jazzowej (a więc niepowtarzalności), wykonają go konkretni artyści o niepodważalnych umiejętnościach artystycznych. Artyści przenoszą na rzecz instytucji prawa autorskie do dzieła, tj. do zarejestrowanego audiowizualnie koncertu, w celu rozporządzania nim na określonych polach eksploatacji (m.in. w mediach społecznościowych).
Czy wykonanie koncertu można uznać za dzieło, a jeśli nie, to jaki rodzaj umowy należy w tym przypadku zastosować?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: