• Instytucje kultury, które sprowadzają zagraniczne eksponaty na swoje wystawy, mogą uzyskać od Skarbu Państwa poręczenie wypłaty odszkodowania z tytułu zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży nieubezpieczonych eksponatów • Wniosek oraz niezbędne dokumenty należy złożyć do Departamentu Dziedzictwa Kulturowego MKiDN • Poręczenia udziela się tylko tym wystawcom, którzy zapewnią eksponatom bezpieczeństwo
Tak nazywa się strona internetowa Krakowskiego Biura Promocji Kultury. Jak podaje Biuro, to pierwsze tego typu przedsięwzięcie. Nie tylko popularyzuje kulturę miasta i regionu, ale też zachęca do zapraszania artystów, naukowców czy pedagogów.
Centrum Sztuki WRO organizuje „Przedszkole mediów”. Ze strony internetowej wynika, że to opracowana koncepcja edukacyjnych warsztatów, pokazów, wystaw i innych form aktywnego uczestnictwa w kulturze, przeznaczonych dla dzieci, pedagogów i rodziców.
Klub jest jedyną placówką kulturalną w dzielnicy Maczki w Sosnowcu. Co ważne i dość wyjątkowe, daje mieszkańcom wszystkich grup wiekowych szeroką ofertę zajęć — od turystyki po kulturę.
Ciekawa inicjatywa międzynarodowego ruchu ADT Czwarty Świat i realizowanego na całym świecie trafiła do Polski. W Gdańsku-Brzeźnie biblioteki podwórkowe mają miejsce na placu przy klubie Projektornia GAK lub też w samym klubie.
• Należy pamiętać, że publiczność instytucji kultury to nie tylko młodzież szkolna, to także dzieci, studenci, dorośli, osoby starsze • Zawsze trzeba myśleć o odbiorcach wydarzeń kulturalnych i włączać ich w działania instytucji • Warto monitorować, jak odbiorcy reagują na działania instytucji kultury — dzięki temu będzie wiadomo, co należy usprawnić
• Mimo że są najczęściej bezpłatne, staże powinny przynosić korzyści zarówno instytucji, jak i samemu stażyście • Nie wolno traktować stażysty jedynie jako pracownika biurowego do obsługi ksero • Przed przyjęciem stażysty do instytucji warto nakreślić plan jego działań na czas stażu i skrupulatnie rozliczać go z osiągnięć
• Trzeba rozróżnić sponsoring od mecenatu i usług reklamowych • Oferty kierowane do konkretnych firm powinny być dopracowywane ze względu na ich specyfikę • Umowa ze sponsorem jasno określa zobowiązania i korzyści obu stron
• Celem ulepszenia jest podniesienie wartości użytkowej składnika majątku • Remont polega na przywróceniu stanu poprzedniego • Kosztów remontu, w odróżnieniu od kosztów ulepszenia, nie dolicza się do wartości początkowej środków trwałych — stanowią one bezpośrednio koszty uzyskania przychodu
• Dyrektor instytucji kultury jako kierownik jednostki sektora finansów publicznych ponosi odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych • Odpowiedzialność taką ponosi także pracownik, np. główny księgowy, jeśli zostaną mu powierzone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej • Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych są także nieprawidłowości związane z rozliczaniem dotacji
Od 7 września 2012 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 31 sierpnia 2012 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki artystyczne (Dz.U. z 7 września 2012 r. poz. 999).
W Dz.U. z 3 września 2012 r. pod poz. 987 opublikowano obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z 27 lipca 2012 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego ustawy o muzeach.