• Na czym polega mechanizm podzielonej płatności (split payment), co to znaczy, że jest dobrowolny, i od czego to zależy oraz jak go wykorzystać do rozliczeń z urzędem skarbowym?
  • O jakich nadchodzących zmianach w zasadach prowadzenia i przechowywania akt osobowych pracowników i pozostałej dokumentacji pracowniczej należy pamiętać i jak przygotować się do zmian?
  • Jak policzyć wymiar urlopu wypoczynkowego pracownikowi, którego instytucja zatrudnia ponownie?
  • Jak prawidłowo ująć w ewidencji księgowej muzealia?
  • Czy instytucja kultury może udostępnić kontrolującemu ją skarbnikowi akta osobowe pracowników?
  • Czy instytucja może skorzystać z jednorazowej amortyzacji dla podmiotów rozpoczynających działalność?
  • Czy pracownikowi zwalnianemu z powodu likwidacji jego stanowiska pracy należy się odprawa?
  • W jaki sposób zaewidencjonować w księgach rachunkowych oddanie zniszczonych książek na makulaturę?
  • Czy instytucja kultury, która nie jest podatnikiem VAT, a otrzymała fakturę za materiały budowlane z odwrotnym obciążeniem, musi podjąć jakieś działania, aby rozliczyć VAT?
  • Jakie są skutki podatkowe otrzymania składnika majątku w drodze darowizny?
  • Jakie są skutki zawarcia układu ratalnego z ZUS w podatku dochodowym od osób prawnych?
  • Kto zatwierdza wynagrodzenie do wypłaty dla dyrektora samorządowej instytucji kultury?
  • Czy osoba pełniąca obowiązki głównego księgowego albo pełniąca obowiązki zastępcy dyrektora może otrzymać premię lub nagrodę?
  • W jakiej formie zawrzeć umowę na koncert z artystą, który wykonuje swoje własne utwory (za każdym razem te same) — czy ma to być umowa-zlecenie, umowa o dzieło, czy faktura?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.