To nazwa strategicznej gry planszowej inspirowanej obrazami Zdzisława Beksińskiego. Jak zapowiada wydawca wraz z patronem projektu — Muzeum Historycznym w Sanoku, polska edycja gry będzie produktem ekskluzywnym, a jej druk będzie jednorazowy. Pierwotnie była skierowana na rynek amerykański i azjatycki, ale będzie dostępna — w ograniczonym zakresie — także w Polsce.

Zdzisław Beksiński to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych polskich malarzy wszech czasów. Jego obrazy stały się inspiracją dla Błażeja Kubackiego, który stworzył grę planszową nasyconą tymi oryginalnymi wizjami i barwnymi pejzażami. Nie tylko pełny zestaw grafik Katedry koszmarów opiera się wyłącznie na jego pracach, ale cały mechanizm gry jest bezpośrednim wynikiem interpretacji sztuki artysty.

Gra składa się z dwustronnej planszy, 300 kart, na których widnieją obrazy Beksińskiego, 200 figurek wywodzących swoją przestrzenną formę z obrazów sanockiego mistrza oraz głównego elementu, którym jest katedra. Buduje się ją z 13 elementów. W grze może uczestniczyć od jednego do czterech osób i jest przeznaczona dla graczy powyżej 14 lat.

Muzeum Historyczne w Sanoku, właściciel praw autorskich do dzieł Zdzisława Beksińskiego, objęło patronat nad Katedrą koszmarów i — aby zachować unikatowe walory twórczości tego artysty — na każdym etapie powstawania gry współpracowało z firmą ją produkującą.

Druk gry zaplanowano na pierwszy kwartał 2023 r.