Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Wszystko, co dyrektor instytucji kultury powinien wiedzieć o kontroli zarządczej: 8 lutego 2023
Zamknięcie roku w instytucji kultury — jak zgodnie z przepisami i bezstresowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2022 r.?: 16 lutego 2023
To nazwa strategicznej gry planszowej inspirowanej obrazami Zdzisława Beksińskiego. Jak zapowiada wydawca wraz z patronem projektu — Muzeum Historycznym w Sanoku, polska edycja gry będzie produktem ekskluzywnym, a jej druk będzie jednorazowy. Pierwotnie była skierowana na rynek amerykański i azjatycki, ale będzie dostępna — w ograniczonym zakresie — także w Polsce.
Zdzisław Beksiński to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych polskich malarzy wszech czasów. Jego obrazy stały się inspiracją dla Błażeja Kubackiego, który stworzył grę planszową nasyconą tymi oryginalnymi wizjami i barwnymi pejzażami. Nie tylko pełny zestaw grafik Katedry koszmarów opiera się wyłącznie na jego pracach, ale cały mechanizm gry jest bezpośrednim wynikiem interpretacji sztuki artysty.
Gra składa się z dwustronnej planszy, 300 kart, na których widnieją obrazy Beksińskiego, 200 figurek wywodzących swoją przestrzenną formę z obrazów sanockiego mistrza oraz głównego elementu, którym jest katedra. Buduje się ją z 13 elementów. W grze może uczestniczyć od jednego do czterech osób i jest przeznaczona dla graczy powyżej 14 lat.
Muzeum Historyczne w Sanoku, właściciel praw autorskich do dzieł Zdzisława Beksińskiego, objęło patronat nad Katedrą koszmarów i — aby zachować unikatowe walory twórczości tego artysty — na każdym etapie powstawania gry współpracowało z firmą ją produkującą.
Druk gry zaplanowano na pierwszy kwartał 2023 r.